Friday 1 July 2011

persimpangan kehidupan

 Assalamulaikum.....emm baru aku rasa rindu nk conteng2 kat blog ku nie..hehe.opssss sedar tak sedar dah sebulan aku meneruskan pelajaran aku kat Unirazak ...emm seperti yg kujanjikan aku nk citer sket pengalaman aku time cuti sem yg lepas...






 Haa nie la pict2 yg aku dapat kongsikan bersama time trip cti sem yg lepas.Time cuti nie la aku berpeluang untuk mengikut my aunty pie bercuti ker Genting Highland.Alhamdulillah aku sgt2 bersyukur coz berpeluang pergi sana n thankz to my aunty kerana support segala expenditure kami..Thankz a lot.Then pgalamn yang tak leh dilupakan ialah time nek genting skyway...maybe kowt ader yg tahu or tak tp aku ttp nk bg tau kat korg genting skyway tue kabel la..fuh rasa nk pengsan jer...time tu la baru rasa ingat kat ALLAH..mana tak nya sepanjang berlepas dari awl sampai la ke genting bibir nie tak lepas2 dari menyebut nama allah..terlalu takot sampai otak aku nie pown ligat berfikir yg bkn2...sempat ke sampai nie..?kabel nie tak rosak ker..??boleh ke kabel nie bwk kami yg berat nie..??tali dier tak putus ker..??..emm mcm la yg aku pikirkan..n to my cousin izzah bahari I ader something nk wat pengakuan pada mu...time nek skyway to anda nampak jer I tng tapi dalam hati mcm2 yg I fikirkan..

 Time tue la I baru terfikir kalo tibe2 masa kita nek skyway to berlaku something yg tak dapat di elakkan apkah kita kan mati dalam iman..siyes aku sgt takot...tapi alhamdulillah allah mendengar luahan hati kiter .prove nyer bila kiter selamat pergi n balik.Ap pown itu adalah pengalaman yang sgt bermakna untuk aku...

 Dalam aku kegembiraan aku ttp sedih kerana aku tak dapat memenuhi permintaan ibuku.aku tak dapat nk bwk ibuku untuk balik ke klantan tok melawat p.cik aku ..maafkan anak mu ini ibuku..aku tahu aku terlalu banyak melukakan hati mu tapi ketahuilah yang aku sangat mencintai mu ibuku.tanpa mu tidak mungkin aku dapat melihat dunia nie..ap pown inshaallah mak yg akk tak kn hampakan mak untuk yang terakhir kalinya..siyes akk rasa menyesal sbb tak dapt nk bwk mak balik klantan..akak tahu mak sedih.tapi akk akn cuba mak untuk cari that time yg sesuai tok bwk mak balik kelantan.inshallah..semoga allah permudahkan segala perjalanan kehidupan kita wahai ibuku..n akusgt gembira n terharu yg tak dpt ku ungkapkan dengan kata2bile ibuku membelikan aku jubah..hanya allah jer yg dapat membalas kebaikan mu wahai ibuku..Baru aku teringat kata2 ini KITA HANYA MAMPU MERANCANG TETAPI ALLAH YANG MENETUKAN

 Then time tue gak aku tak dapat nk pie ke kenduri di kedah kerana ader perkara yang tak dapat ku elakkan..ap pown maafkan ku wahai kak jamilah n kak za..then time tue gak aku sebok amik lesen keta n moto..kulit ku yg gelap bertambah gelap coz terdedah dengan cahaya matahari..ap pown aku hepy sgt tapi kecuak kn,ketakutan sentiasa menghuni perasaan ku ini setiap kali memegang stereng keta..mana tak nya setiap kali bwk mesti aku kene ikot jalan raya.nie lori2 nyer besaw2.mana aku tak cuak.kalo tak der keta tak per la kan...haha byk plak songeh aku kan nk jalan tue kosong buwat la sndiri.huhu...

Ap pown aku kene kuatkn semangat wlaupun dah jenuh aku kener marah ngan my instructor..dpat yg ok tue ok la..tp kalo dapat instructor yg pedas kuatkan semangat jer la..maybe diorg gak tertkn sbb byk ank murid yg nk kener ajar apa pown think positif Aziela...hehe...harap 2 la aku lulus..wlaupun jenuh aku nk tunggu 10 blan 8..bln pose lak tue..harap2 la kuat mental n fizikal aku nnti.Amin...k sampai di sini dulu nnti kalo aku rajin aku taip lg kalo tuhan masih memberi kenikamatan ygn untuk menaip,mata untuk melihat..keran segalanya adalah pinjmn dari yang maha esa..wassalam

1 comment: