Monday, 21 March 2011

Kembara hidup 1...........

Kembara hidup...............
           
Kehidupan amat sukar ditafsir.......                                                                                                                   kadang- kala hidup umpama roda yang dimana kadng-kala kita dibawah n kadang-kala kita diatas....kehidupan banyak mendewasakan aku dalam melayari kembara ranjau yg penuh duri ini.....kadang-kala aku hampir tewas...tp bila mengigati ini adalah ujian tuhan dan tanpa ujian tidak mungkin seseowg hamba dapat menghuni syurga yg hakiki aku kembali menjadi kuat wlaupun kadang-kala aku teralpha juga dengan kehidupan dunia...


Walaupun begitu aku tetap bersyukur kerana allah sentiasa menujukkn ak jalan yg lurus dan aku tahu kehidupan aku masih pnjg selagi denyut nadi terus bernafas ak ttp berhrp dan berdoa agr tuhan tidak memesongkan hati ku dan aku berharap agr kejayaan sentiasa mengiringi aku sama ada didunia dan juga diakhirat..


Tiada ap yg lebih penting kepadaku melainkan melihat ibu n ayh aku gembira dengan kejayaanku...aku tahu ak tidk sepandai mereka yg berada di IPTA..tp aku akn sentisa berusaha agr aku dapat mengenggam segulung ijazah dengan pointer yg bagus demi masa depan ku.....aku nk bls jasa kedua owg tua ku yg dah byk bersush-payah untuk menyekolahkanku hingga la ke tahp ini...kalo ingin mengenag jerit perit mereka tidak dapat aku ungkapkan dengan kata-kata...hanya allah tempat aku memohon agar ibu bapaku dikurniakn maghfirah darinya..dan semoga tuhan membimbing kedua owg tua ku kejalan yg diredhai oleh nya...................

Sunday, 20 March 2011

kisah bermula............



               Wah tak sangka diam tak diam umor I dah masuk 21..tp mash on the way yer kwn2....klo kwn2 I sdr la I nie tak mcm 21 coz kdng-kala permikiran I mcm standard 6..huahuahua..tp kalo pie kuar ngan dowg mesti cashier or sales pnggil I kkk..maybe tngk saiz bdn I kot..tp I tak ksh la....hehehe..bg I dowg bebs tok ckp ap pown coz setiap manusia tuhan berikan mulut tok berckp n akal tok berfikir...ngeeeeeeeeeee...
                 

                 Nama diberi Noraziela Mohamed Sharif...dr drjh satu smpai la dah blaja kat kolej nama I tak pernah tuko...so call me zila..Emm mesti kowg tertanya kan kenapa dlm blog nie I tulis nur qaseh laila coz  i like nama tue ...i nie plajar thun pertama kat kolej taj..tp jgan slh sangka erk wlaupun I blaja kat kolej taj tp I amik degree dari unirazak.......kos nie agk mncbr gak coz bg owg yg amat tak suka mengira............tuuuut mcm I la kan agk ssh sket tok sesuaikn...tp krn segulung ijazah yg tak boleh dibeli ngan wang ringgit I gagahkn diri gak tok tempuh......huhuhu.
                                              
                   Tp I tahu I tak leh mengeluh kerana I blaja kerana allah..then allah tak suka kalo hambanya mengeluh..ewahhhhhhhhhhh....taskirah plak I nie tp itulah kenyataan.I dialhirkan dalam keluarga yg sederhana..alhamdulillah....in my family I ank first then ader 3 owg dibwh I....tpiiiiiiiiiii....ader tp plak kan..hehe..ayh I pernah kawin sblom ngan mak I.so dr situ I adalah 2 owg kkk n seowng abg...emm pasal diowg nnti lah I cita erk...emm ok lah smpai dicini dulu warkah I nnti kalo I ader masa I write lg..k slam mujahadah......................